My LuCky Stars

Sunday, December 26, 2010

Masalah Oh Masalah


Org ckp xde masalah yg xleh di selesaikan
Sume masalah ada penyelesaiannya
Mula2 aku x brape nak setuju
Kalo betul sume masalah boleh di selesaikan
Xkan la ada kes bunuh diri
Tp mgkn org bunuh diri itu imannya x brape nak kuat atau dia ada penyakit mental yg kronik
So aku kembali berfikir semula

Seperti dlm kes aku
Walaupun ini masalah org lain
Tp oleh kerana darah daging sendiri
Dh menjadi masalah aku juga
Ini disbbkn mereka telah meminta pertolongan aku
Oleh kerana aku boleh membantu
Aku pun menolong sekadar yg mampu

Sekarang masalah mereka dh selesai
Tp masalah baru yg timbul
Dan sekarang masalah itu adalah masalah aku pula
Aku x tahu nak minta tolong sesiapa
Walaupun aku minta pertolongan pada mereka yg telah aku bantu
Aku tahu mereka pun x berupaya menolong apa2

Sekarang aku dah tahu
Mmg betul setiap masalah ada penyelesaiannya
Tp setiap masalah yg diselesaikan
Pasti akan menimbulkan masalah baru
Ini bermakna kita mmg tidak boleh lari dr masalah
Cuma kita kena pandai dan tabah untuk menangani masalah itu

No comments:

Post a Comment